Transplantace kostní dřeně v Turecku

Uvažujete o transplantaci kostní dřeně v Turecku? Zjistěte vše o transplantaci kostní dřeně v Istanbulu: postup, náklady, rekonvalescence. Získejte bezplatnou nabídku na úspěšnou léčbu v Istanbulu.

NejlepsiKlinika.com poskytuje informace o transplantacích kostní dřeně v Turecku a pomáhá vám objednat se na operaci u kvalifikovaných tureckých chirurgů. Tento obsah má pouze informativní charakter a nenahrazuje radu zdravotnického pracovníka.

Kolik stojí transplantace kostní dřeně v Turecku?

Autologní transplantace kostní dřeně je levnější než alogenní transplantace, která vyžaduje hledání dárce a větší počet vyšetření.

Proto se v závislosti na typu požadované transplantace kostní dřeně cena této léčby pohybuje mezi 25 000 a 65 000 EUR . Kromě Indie je Turecko nejlevnější evropskou zemí, kde je transplantace kostní dřeně až třikrát levnější než v Evropě.

Transplantace kostní dřeně v TureckuOd 25 000 eur

Úvod

Transplantace kostní dřeně je životně důležitým lékařským zákrokem pro mnoho pacientů trpících závažnými onemocněními, jako je leukémie (rakovina krve), jiné druhy rakoviny nebo některá dědičná onemocnění.

Pokud ostatní léčebné postupy nepřinesly očekávané vyléčení, je transplantace kostní dřeně (BMT ) někdy jedinou šancí na záchranu pacienta.

Tohoto zákroku, jehož cílem je nahradit pacientovy vlastní kmenové buňky, případně buňkami zdravého dárce, se ročně účastní více než 50 000 pacientů na celém světě, z toho 32 000 v Evropě.

Turecko, které je vybaveno nejlepšími dostupnými transplantačními technologiemi, přijímá pacienty z celého světa a nabízí jim během lékařské cesty další naději na uzdravení.

Co je transplantace kostní dřeně?

Kostní dřeň je měkká, houbovitá látka, která se nachází uvnitř kostí. Rozlišuje se bílá kostní dřeň a červená kostní dřeň.

Červená kostní dřeň, tvořená krvetvornými kmenovými buňkami, produkuje různé krevní buňky nezbytné pro správné fungování organismu (bílé krvinky, červené krvinky, krevní destičky).

Pokud kostní dřeň nefunguje správně v důsledku onemocnění, jako je leukémie nebo aplastická anémie, může být nutná transplantace kostní dřeně (nebo transplantace kmenových buněk či transplantace krvetvorných buněk).

Tento proces nahrazuje nemocnou nebo poškozenou dřeň zdravými buňkami od samotného pacienta, od kompatibilního zdravého dárce nebo dokonce z pupeční šňůry.

Cílem tohoto zákroku je obnovit normální tvorbu krvinek a posílit imunitní systém pacienta.

Jaké onemocnění vyžaduje transplantaci kostní dřeně?

Transplantace kostní dřeně je určena pro pacienty trpící závažnými onemocněními krevního systému a některými druhy rakoviny. Je dostupná pro muže, ženy i děti.

Zde jsou uvedeny hlavní nemoci, u kterých může být transplantace kostní dřeně nezbytná:

• Leukémie (lymfoblastická, myeloidní) ;
  • Lymfom
  • Mnohočetný myelom;
  • Myelodysplastické syndromy (MDS) a myeloproliferativní poruchy (MDS);
  • Těžká anémie (aplastická, kalcifikovaná, Fanconiho);
  • Talasemie;
  • Imunitní deficity.

Transplantace může být použita také k reprodukci buněk, které byly vážně poškozeny po těžké léčbě, jako je chemoterapie nebo radioterapie, nebo k léčbě jiného onemocnění (rakovina prsu, roztroušená skleróza atd.)

Jaké jsou různé typy transplantace kostní dřeně prováděné v Turecku?

Turecká zařízení specializující se na transplantaci kostní dřeně jsou stejně jako jejich evropské protějšky vybavena k provádění všech existujících typů transplantací.

Autologní transplantace kostní dřeně

Při autologní transplantaci kostní dřeně neboli autotransplantaci jsou pacientům transplantovány jejich vlastní zdravé kmenové buňky. Ty se obvykle odebírají před intenzivní protinádorovou léčbou a poté se znovu aplikují, aby se obnovil imunitní systém a tvorba krevních destiček.

Alogenní transplantace kostní dřeně

Alogenní transplantace kostní dřeně zahrnuje přenos kmenových buněk od kompatibilního dárce pacientovi. Tento postup se používá k nahrazení defektní nebo nemocné kostní dřeně pacienta zdravými kmenovými buňkami s cílem obnovit její normální funkci.

Existují různé typy alogenní transplantace kostní dřeně podle toho, odkud dárce poch ází:

• dárcem je plně kompatibilní blízký příbuzný (často bratr nebo sestra). Pokud je dárcem dvojče pacienta, jedná se o tzv. syngenní (izogenní) transplantaci. Jak bylo uvedeno výše, kmenové buňky mohou pocházet také z pupečníku;
  • dárcem je blízký příbuzný, ale tkáňová antigenní kompatibilita není úplná (50 %). Tato tzv. haploidentická transplantace vyžaduje další technické prostředky;
  • dárce nemá žádné příbuzenské vazby, ale je plně kompatibilní;

Jak se provádí transplantace kostní dřeně v Turecku?

Postup transplantace kostní dřeně se liší v závislosti na typu zamýšlené transplantace.

Postup autologní transplantace kostní dřeně v Turecku

Nejprve se pacientovi bezpečně odeberou kmenové buňky , a to buď chirurgicky z kyčelní kosti (v celkové anestezii), nebo jednoduchým krevním testem (periferní krev) po stimulaci léky.

Morfologové izolují kmenové buňky, které jsou následně přečištěny a zmrazeny.

Po ukončení intenzivní léčby (chemoterapie nebo radioterapie) jsou pacientovi znovu aplikovány zdravé buňky. Štěp se obvykle podává během operace, a to buď přímo do kostní dřeně pomocí katétru (tenké ohebné trubičky), nebo infuzí do žíly.

Postup alogenní transplantace kostní dřeně v Turecku

Před transplantací je pacient připraven, aby se zvýšila šance na úspěch. Podává se chemoterapie, jejíž délka závisí na zdroji kmenových buněk (6 až 9 dní). Jejím cílem je zlikvidovat všechny zbývající nádorové buňky v kostní dřeni, aby mohly být nahrazeny zdravými buňkami.

Jakmile je chemoterapie ukončena, tj. následující den, provede se transplantace kostní dřeně žilní cestou, stejně jako transfuze, pomalu a pod lékařským dohledem.

Ve všech případech je pacient po dobu 24 hodin po transplantaci pečlivě sledován.

Jaká jsou rizika transplantace kostní dřeně?

Nejčastější komplikací po transplantaci kostní dřeně je odmítnutí, a to se týká alogenních transplantací. K omezení rizika rejekce je pacientovi podávána imunosupresivní léčba. Jedná se o léky speciálně určené k tomu, aby zabránily imunitní reakci organismu na cizí buňky.

Jako u každého lékařského zákroku se bere v úvahu riziko infekce . Aby se předešlo případným komplikacím, zůstává pacient izolován ve sterilní místnosti a dostává se mu lékařské péče a ošetření, které jsou nezbytné jak k jejich prevenci, tak k jejich vyléčení.

Proč si pro transplantaci kostní dřeně vybrat Turecko?

Turecko, a zejména Istanbul, město s množstvím zdravotnických zařízení, které se rozkládá v blízkosti nevyhnutelného Bosporu, je stále oblíbenějším cílem lékařské turistiky. A má k tomu dobrý důvod!

V posledních několika desetiletích se Turecko etablovalo jako evropský lídr v úspěšných transplantacích kostní dřeně. V celosvětovém měřítku soupeří se Spojenými státy, Německem a Izraelem.

V Turecku působí řada světově uznávaných hematologů. V onkohematologii mají bohaté zkušenosti, někteří z nich vykonávají svou praxi již více než 30 let.

Turecké nemocnice splňují přísné standardy moderní medicíny, o čemž svědčí skutečnost, že získaly řadu mezinárodních akreditací. Turecká centra pro transplantaci kmenových buněk jsou certifikována Evropskou skupinou pro transplantaci krve a kostní dřeně ( EBMT ).

Navíc jsou náklady na léčbu v Turecku výrazně nižší než v mnoha evropských zemích, často až o 50 %, takže je dostupnější, aniž by to bylo na úkor kvality.

Kliniky a nemocnice v Istanbulu a dalších tureckých městech jsou proslulé svým individuálním a pozorným přístupem k zahraničním pacientům a nabízejí komplexní podpůrné programy.

Jak dlouho musím zůstat v Turecku po transplantaci kostní dřeně?

V případě autologní transplantace kostní dřeně je délka pobytu v Turecku přibližně 70 dní. Po hospitalizaci, která zpravidla trvá 45 dní, následuje ambulantní lékařský dohled. Ten vyžaduje, aby pacient zůstal v Turecku další tři týdny.

V případě alogenní transplantace kostní dřeně (od nepříbuzného dárce) je celková délka pobytu 120 dní, z toho dva měsíce v nemocnici.

Jak si vybrat nejlepší nemocnici pro transplantaci kostní dřeně v Turecku?

Pro výběrnejvhodnější nemocnice pro léčbu transplantací kostní dřeně je třeba zjistit řadu věcí:

• Typy prováděnýchtransplantací kostní dřeně ;
  • Případné věkové omezení pacienta; některá centra pro transplantaci kostní dřeně nepřijímají pacienty mladší 16 let;
  • Zkušenosti lékaře (lékařů);
  • Náklady na celkovou léčbu transplantace, včetně případného hledání dárce.

Často kladené otázky

Jaká je doba rekonvalescence po transplantaci kostní dřeně v Turecku?

Doba zotavení po transplantaci kostní dřeně je obecně 2 měsíce. Nová kostní dřeň začne produkovat krevní buňky přibližně 20 dní po zákroku, ale může trvat 6 až 12 měsíců, než se jejich množství vrátí na normální úroveň.

Jaká je úspěšnost transplantace kostní dřeně v Turecku?

Podle profesora Betüla Tavila z nemocnice v Istanbulu je transplantace kostní dřeně v Turecku účinná z 90 %. Stále rostoucí počet transplantací kostní dřeně v Turecku svědčí o tom, že turecká pracoviště poskytují bezpečné a zdravé transplantace.

Jaké jsou vedlejší účinky transplantace kostní dřeně?

Transplantace kostní dřeně může mít vedlejší účinky, jako jsou bolesti hlavy, nevolnost, zvracení, bolest, anémie, nízký krevní tlak, dušnost, horečka a dokonce infekce. Závažnější jsou krvácení nebo nemoc štěpu proti hostiteli.

Jak dlouho trvá transplantace kostní dřeně?

po 12 až 36 hodinách od odběru štěpu od dárce se štěp podává nitrožilně. Po zákroku, který trvá 3 až 4 hodiny, je pacient, který je vystaven velkému riziku infekce, izolován ve sterilní místnosti po dobu 2 až 4 týdnů.

Jak dlouho musím čekat na dárce v Turecku?

Pokud jste vhodný pro alogenní transplantaci kostní dřeně od nepříbuzného dárce, lékař vyhledá dárce v 73 francouzských a mezinárodních registrech dárců dřeně. Čekání může trvat několik týdnů až několik měsíců.

Kdo se může stát dárcem kmenových buněk?

Dárcem kmenových buněk může být každý, kdo je v dobrém zdravotním stavu a je mu mezi 18 a 35 lety. Pravděpodobnost kompatibility mezi bratrem a sestrou je však ¼, zatímco u nepříbuzného dárce je to 1 ku 1 milionu, proto je důležité nejprve otestovat sourozence pacienta.